1 January 2014

Murnians! 2012//2013

Assalamualaikum! ;) Another more happy day! Alhamdulillah! Hari pertama untuk tahun 2014 berlalu dengan baik! Haha. Sebenarnya hari ni aku ada jamuan kelas! Jamuan akhir tahun 2013 tapi buat awal tahun 2014! Hahahahha. Best! Memang best! Dari pagi sampai petang jamuannya! Haha. Tapi sayangnya tak semua yang join. Dalam 30/40 org je yg join. Tapi kira okey jugaklah! ;)

Herm! Kitorang buat jamuan akhir tahun ni dekat Taman Botani Putrajaya. Saja pilih port yg hijau-hijau ni. Boleh menghayati kekuasaan Allah selain tengok keindahan ciptaanNYA :) Hihi. Banyaklah pokok-pokok bunga yang lawa-lawa ;D Memang cantiklah pemandangan kat situ ;) Kitorang buat jamuan dekat tempat yang kira tinggi n tersorok jugaklah! Penat kaki nak berjalan naik kat tempat tu. Kira hari ni exercise kaki jugaklah! Haha. Terutamanya bila aku ngan kawan2 mencari surau utk solat! Pusing satu taman botani tu! Haha. Penat jugaklah n lenguh2 kaki x3

Okey! Jamuan tu mula dalam pukul 10 lebih. tapi aku datang lambat! Dalam pukul 11 lebih baru aku sampai. Ayah dgn adik2 aku ikut sekali sbb ayah aku guru kelas aku, so dia bawaklah adik2 aku sekali. But ayah aku tak tunggu sampai habis pun, n tak sempat makan pun. Sbb dia balik sebelum makanan siap masak. *Aku tapau bawak balik jelah* Kitorang buat BBQ. Mcm2 yg dipanggang. Ayam, sosej, udang, sotong. Budak2 lelakilah yg tolong panggang makanan2 tu. Sambil dyorang panggang, sambil dyorang jmakan jugak. Haha. Mulut tak berhenti-henti mengunyah! Selain tu, ada jugak kek batik, pizza, n makanan ringan. Nmpk mcm sikit tapi sebenarnya semua tu pun dah lebih dari cukup! Memang kenyang habislah tadi! Alhamdulillah! Haha. Sebelum makanan2 tu siap dipanggang, adalah yang jalan2 sekitar taman tu dulu. Ambil2 gambar. *Termasuklah aku*

Then zohor mcm tu baru makanan2 BBQ siap dipanggang. Haha, lama tak lama? Dah tu gi solat dululah kan? Dah habis solat baru start makan. Makan punya makan then Pizza pulak dibuka. Waktu tu memang semua berebutlah! Especially budak-budak lelaki! Haha, tak menyempat! Dah habis makan tu kitorang pun adalah aktiviti tukar2 hadiah! Ramai jugaklah yg bawak hadiah. Haha, masing cabut nombor n ambil hadiah ikut nombor yg dyorang dah pilih. Aku dpt jugak sbb aku beli jugak hadiah. Hahaha, tapi hadiah aku budak lelaki yg dpt. Aku tak taulah dia suka ke tak. N aku tak tau jgk dia tau ke tak siapa yg bagi. Hadiah yg aku dpt pun aku tak tau siapa yg bagi. Huhu. Tapi agak kelakar jugaklah waktu tukar2 hadiah tu. Mcm2 komen yg keluar x3 Terutamanya dari budak2 lelakilah. Haha.

Dah habis tukar2 hadiah, mulalah mengemas. Kutip2 sampah, tapau makanan yg tak habis. N lastly ambil gambar ramai2! Dah tu salam2, peluk2, cium2 segalalah sebelum balik! Haha, yelahhhh! Masing2 rindu kot! Mcm2 yg kitorang lalui sama2 waktu sekolah dulu. Ada yg almost five years masuk kelas yg sama! Yelah, kitorang kan budak arab! So, kelas arab ni F1,F2,F3 ada dua kelas je. F4,F5 pulak satu kelas je. So, mana kitorang tak rapat n kenal sangat2 antara satu sama lain kan? :) Kira tadi lepas jugaklah rindu! Lepas ni susah dah nak jumpa. Yelah, masing2 dah dgn hala tuju hidup sendiri. Tak taulah macam mana nanti kan? :')
Serious, semua pengalaman yang kitorang lalui bersama takkan pernah dilupakan. Kawan-kawan, cikgu-cikgu, rupa kelas kitorang, usaha-usaha kitorang, kerenah masing-masing, waktu semua satu hati satu jiwa, waktu ada yg bergaduh, tak puas hati. Haha, semua tu memang takkan pernah dilupakan dan always disimpan dalam hati :')
Herm, gambar ada! Tapi tak dpt lagi :3 Nanti dah dpt aku masukkanlah! x3
Okeylah! Assalamualaikum! ;)

17 comments:

  1. Fadhi... syahdu aku baca perenggan akhir kau and yg dlm kotak tu punnn... aku tak sabar nak tengok gambar ! hahaha ^_^ kls aku x wat pun mcm yg korg buat :( tp kan, tmpt yg korg pilih lawa ! Aku suka X3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha, syahdu eyh? Alhamdulillah xp Haha, InsyaAllah minggu dpn aku masukkan! ;D Btw, memang lawa pun! Hijau je sekeliling ;)

      Delete
    2. hahaha. minggu depan ? lamanye. takut rasa aku nak tengok skg dh tade kang. tak menengok aku. hahaha.

      Delete
    3. maksud aku. rasa excited nak tengok gambar nt dh hilang excited nye.. fhm ? hahaha. lembab lak kau mlm nie XP

      Delete
    4. Haha, laaaaaaaaaaa! Ingatkan apa :3 Alaaa, kau simpan2lah dulu xp Nnti dah masukkan aku ckp! Btw, takdelah! Aku just pelik je cara kau balas tu. Lagi2 lps baca entri tahun baru kau tu.

      Delete
  2. hahahaha. kau nie ! menakutkan aku lak... hahaha >_< okeyokey

    ReplyDelete
  3. i have been there.. yeah, that place is so amazing :)
    rindu zaman sekolah... huuuuu.. ):

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, yesssss ;) Btw, how old are you? ;) Zaman sekolah memang takkan pernah dilupakan! ;D

      Delete
    2. ku terasa diriku begitu tua apabila melihat tarikh lahir cik fadhilah.. haha.. :p

      Delete
    3. Hahahahaha. Okeyyyy xp Alaaa, semua org akan tuaaaa! Bukan makin mudaaaa ;p

      Delete
    4. tapi cik fadhi akan tetap lebih muda dari saya walau cik fadhi makin tua sekalipun.. hehe.. :p

      Delete
  4. annyeong unni^^
    http://sherrylicious7.blogspot.com

    ReplyDelete